2014. január 6., hétfő

Lúdgége tészta készítése.

Mostanában szinte hetente gyúrok tésztát.
Főleg, ha házi tojáshoz jutok.
Most is készült reszelt tészta .




Levesbe görcsök, ennek egy részét lefagyasztottam.
 Frissen az aznap készült zöldség levesbe főztem belőle.
Egy másik részéből nagy lúdgége csigákat készítettem.
Pörkölthöz fogom felhasználni.



 Több fajta sodró pálcám is van.Fából, fémből készült.
Az utóbbi egy kedves ismerős ajándéka, sajnos már nincs köztünk.
A lúdgége készítéséhez, most a kínai evő pálcikát használtam fel.
 Ez az olasz nyújtógép az Édesanyámé volt. 
Tőlünk kapta a 40. házassági évfordulójukra.
Ezt én örököltem, hogy ellássam a családot tésztával, ami addig az ő feladata volt.
Nagy segítség, mert soha nem tudtam szép sima, kerek lapot nyújtani, mindig cakkos lett.
Becsuktam az ajtót, ha tésztát nyújtottam fiatal asszonyként, hogy senki meg ne lássa , hogy milyen a széle a tésztámnak.
A következő alkalommal derelye készítéshez fogok.A gyerekek kedvence, főleg a paradicsom levesbe, a betű tészta.
Na ilyet , még nem tudok készíteni.

4 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nagyon szeretem ezt a fajta házi tésztát. Utoljára a nővérem hozott nekem (Ő egy hozzátok közeli településen lakott), de annak már közel 8 éve... :(

Olgis írta...

Megéri elkészíteni, nagyon finom.

Éva írta...

Tetszik ez a lúdgége tésztád! Azon gondolkodom hogy én mivel tudnám így kunkorítani a tésztát?

Olgis írta...

Egy kötőtű is megteszi. Csak kell egy borda is hozzá! Esetleg egy hullámos reszelőn is megpróbálhatod.