2013. július 28., vasárnap

Tésztát gyúrtam.Reszelt tészta és társai.


Nagyon régen gyúrtam tésztát.
Amikor görcs levest készítek, ahhoz szoktam frissen gyúrni.
Reszelni valót meg még régebben.
 Nem sikerül keményre gyúrnom. 
Pedig nagyon szeretem levesbe.
A darált zöldséges leveshez, meg kiváló.
Csak neki kezdtem és sikerült , olyan keményre összeállítanom, hogy le tudtam reszelni.
Szép sárga házi tojásom volt.



Pihentettem a nyújtáshoz. 

 Két fajta is készült.




Aztán már, ha gyúrok, összeállítottam 2 egész tojás és egy sárgájából cérnametélthez.
De ebből is két fajta készült. 

Szélesebb metélt, és vékony cérnametélt.
Van egy olasz gyártmányú, tészta nyújtóm és szeletelő is egyben
.Széles metélt és vékony metélt készíthető vele.
Ezzel készül a szélesebb.
Az Édesanyám hagyományos tésztavágójával, a vékony cérnametélt.


Nagy segítség.
Kézzel, nyújtófával soha nem tudok szép kerek tésztát nyújtani.
Házi tyúkleves főtt aznap a friss tésztával.
Mit mondjak, megkönnyeztem.
Gyerek korom vasárnapjai jöttek elő, amikor Édesanyám frissen gyúrta a tésztát a vasárnapi ebédhez.
Aki nem evett ilyet, nem tudhatja miről beszélek. 
Az aranysárga húsleves és a frissen gyúrt tészta, csodálatos ízvilág.
Máskor is rászánom magam, és frissen gyúrom a tésztát.

1 megjegyzés:

Böbe írta...

Nagyon guszta, és sokkal finomabb mint a bolti! Nekem is rá kéne már szánnom magamat a gyúrásra:))