2018. február 17., szombat

Káposztás, kis kagylók, zöld fűszeres tésztából.



Ha már kéznél van a friss vadkovász, egy kicsit megbolondítom vele a gyúrt tésztámat. 
Vadkovászom.

2 ek vadkovász, kevés vízben elmosom, ütök hozzá egy tojást.
Került bele még fél dl olaj és só is.
A szárított majoránna, és a kakukkfű,  szinte kínálta magát a fűszerpolcon. 
A  friss bazsalikom is ide kívánkozott az ablakból.
Jó döntés volt, ízes lett a tészta.
Amennyi lisztet felvesz, közepesen lágy tésztát gyúrok.

Kevés pihentetés után rudakat sodortam belőle, kis nudlikra vágtam.

Végig görgettem egy igazi szövő bordán.

Egy részt elvettem belőle és a pelmenyi készítővel kiformáztam.

Egy részt vastagabbra, a többit vékonyabbra.

A vastagabból ,olajban sült, mini fánkok lettek.

A vékonyabbat vízben kifőztem, a kisodort kagylókkal együtt.
Készült rá egy olajban párolt ,laskára vágott édes káposzta  Köménymag, kakukkfű, majoranna ízesítette.

A tészta könnyű a vadkovásztól a káposzta ízes a fűszerektől.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon erdekes ki fogom probalni!