2015. január 24., szombat

Virágfánkot sütöttem.



Itt a farsangi szezon, fánkot sütöttem.
Virágfánkot.

Régóta vágyom  ilyen formákra.

Egy kedves ismerősöm, most kölcsön adta és kipróbáltam.
Már van sajátom is. (2017)

Így sikerült.
Nekem nagyon ízlik.
És nem is túl bonyolult.
2 egész tojás
3ek rizsliszt vagy rétesliszt
3 ek sima liszt
 1 dl tej
1 kk sütőpor
 Sűrű palacsinta tészta készül. 
Ajánlatos fém edénybe készíteni, mert a forró forma ha hozzá ér, a műanyag edényt megolvaszthatja.

Fél órát pihen.
A sütőpor csak ezután kerül bele.
Olajat felforrósítok, bele állítom a formát. 

Ezután a masszába mártom, és megy az olajba.
Hamar megsül, egy késsel rásegítve azonnal lejön a formáról.
Megmértem étel hőmérővel 70 fok volt az olaj.

Ez nagyon forró volt, 60 fokra mérsékeltem a sütéshez.
A héten készített fedő fogóm, jó szolgálatot tett, ugyanis a forma nyele nagyon felmelegszik,  nem ajánlatos csupasz kézzel megfogni.
Fahéjas porcukorral szórtam meg és házi sárgabarack lekvárral fogyasztottam.


Nincsenek megjegyzések: