2010. május 28., péntek

Tört bab.(turmixolva)


Az este beáztattam a babot.
Jó nagy szemű, fehér(kan paszuly) száraz babom van.
Kuktában főztem.
Ételízesítő, babérlevél,  bors,  friss: tárkony, majoránna, oregano, 2 szem feldarabolt burgonya került még bele.   A leveleket turmixolás előtt kivettem.
A leve egy részét félre tettem,összeturmixoltam.
Készült egy világos rántás, amivel felforraltam, a főzőlevet visszaadagolva.
közben lila és vöröshagymából készült egy lekvár szerű sűrítmény.
 Olíva olaj, vaj , a hagymák,(3-3 fej) 2 gerezd fokhagyma, 1 dl vörösbor,3 ek cukor, só, bors, kevés víz.
A vizet,bort, elfőtte, vissza sült az olaj vaj keverékébe.A cukor kissé meg karamellizálódott.
Ez került a tányérban a tetejére. Egy pikáns jó ízű  hagyma lekvár.
Tegnap spenótot ettem, ma babot.Elképzelhető mi vár rám.
Most palacsintát fogok sütni, desszertnek.Lekvárral, túróval eszem.

Nincsenek megjegyzések: