2014. október 4., szombat

Vadkovászom.


Nagyon régen készülök, vadkovászt készíteni, hogy élesztő nélküli kenyeret süssek.
Most rászántam magam.
Egy hete kezdtem.
3 literes befőttes üvegbe következő alapanyagok kerültek.

2 ek fehér rozsliszt
2 ek árpaliszt
2 ek szójaliszt
2 ek búza korpa
 2 ek búzacsíra
2 ek zabliszt
 2 ek burgonya pehely
 2dl vízzel elkevertem és vártam

Este megetettem még 2 ek bl 55-ös liszttel.
Másnap reggelre így nézett ki.

5 napon át etettem 2-3 ek liszttel és 1 dl vízzel
Egy 3 literes üvegben így helyezkedett el.

A 6. napon 20 dkg lisztet kapott és 1 dl vizet.
Az üvegnek a kétharmadáig telt meg.
 Ki vettem belőle kb 30 dkg-ot, a többit a hűtőbe raktam, ott pihen.
 A kivett adaghoz került
20dkg  liszt ,
 1 kk cukor
fél dl tej.
Másnapig kelt.
Reggel újra megetettem 10 dkg liszttel, és 1 dl tejjel.
Délután ezzel sütöttem a kenyerem.

Nincsenek megjegyzések: