2023. június 7., szerda

Habos cseresznyés süti.



Már jó érett a korai cseresznyém, szinte fekete.
Ideje volt egy sütinek nekilátni. 
A cseresznye magozáshoz van ugyan magozóm de most  olvastam az egyik csoportban, hogy gémkapoccsal magozzák a meggyet.
Kipróbáltam és nagyon jó kisebb mennyiséghez.
Süti tésztája
3 db tojás
4 ek cukor
 5 ek liszt-pupozott
3 ek olaj
 1 cs sütőpor
Az egész tojásokat a cukorral gépi keverővel habosra keverem,.
Hozzá adom az olajat, ezzel tovább keverem.
Végül a sütőporos lisztet adom hozzá.
Csak egy pár fordulatot keverem.
Majd kézzel még átforgattam.
 Sütőpapíros , közepes tepsibe kerül.
Tetejére a magozott cseresznye. amit kevés puding porba, vagy étkezési keményítőbe forgatok.
A sütő előmelegítve 200c°-ra.
5 perc után 170 C°-ra veszem így sül 25 percig.




 Közben 3 tojás fehérjét 4 ek cukorral, csipet sóval kemény habnak vertem a robotgéppel.
Került még hozzá 2 ek levendula szirup, és 2 ek cseresznye lé.
 A legvégén 2 kk étkezési keményítő. 
A habot a tészta tetejére kanalaztam, villával kicsit felhúzgáltam csúcsosra.



Finom, mikor ropogósra sülnek ezek a kis csúcsok. 
Tűzhelyet 100C%-ra mérsékeltem és 30 percig így sült.
 Kivettem, a sütőt 200 C°-ra felmelegítettem és 3 percre vissza raktam.
A hab így kapott szép barna szint.







Fagylalttal, az elmaradhatatlan zöld dió sziruppal és zöld dió karikákkal  tálalva.

Természetesen tejszínhab és egy kis eper(a kertemből) is színesítette. 
Meggyel is finom!

Csodálatosan illik a zöld dió és a levendula szirup íze egymáshoz.






10 megjegyzés:

HajniZoli írta...

Nagyon guszta ez a habos süti! Megkóstolnám zöld dióval:-)

Marka írta...

Jajjj, de nagyon guszta ez Olgi néni! :-)

Éva írta...

Nagyon kitaláltad ahogy körbepakoltam mindenféle jóval. Nagyon guszta és igen finom lehetett!Pitét szoktam én is sütni de ilyen fincsi habot még nem tettem rá pedig mennyire szeretem!

Éva írta...

Nagyon kitaláltad ahogy körbepakoltam mindenféle jóval. Nagyon guszta és igen finom lehetett!Pitét szoktam én is sütni de ilyen fincsi habot még nem tettem rá pedig mennyire szeretem!

tücsi írta...

Kedvenc süteményem ami meggyel és cseresznyével készül. A habos változata isteni finom lehet. Tegnap hozott a fiam a telekről egy kis vödör meggyet és cseresznyét, nálam is valami hasonló fog készülni.:))

tücsi írta...

Még elfelejtettem, hogy milyen bátran használod a zöld diót. Régen én is tettem el zöld dió befőttet, de nem minden évben sikerül ott lennem, amikor a dió még olyan puha, hogy a tű belemenjen, így aztán elmarad az eltevés. Karácsonykor szoktam megbontani a pulyka mellé.:)

Olgis írta...

Nagyon mutatós és finom, hamar elkészül. Az unokám kedvence. Már meggyel is készült.

Olgis írta...

Van 10 éves zöld dió befőttem is. Az idén is készült, 80 db-ot raktam el. megcímkézve a spájzba sorakoznak.
Bár van, ami már úton van, elajándékoztam.
Több receptben is használom, pl, a Pavlovánál, aztán salátákhoz, sültekhez. Nagyon pikáns ízvilága van.
És nem utolsó, hogy én készítem a befőttet, tudom mit raktam bele.

Olgis írta...

Jó sütögetést!

Olgis írta...

Köszönöm!És finom is!