2012. december 13., csütörtök

E-heti kenyerem.

Kipróbáltam a gyors kovászt. 
Most azzal sütöttem. Nagyon jó lett, szép a belseje, puha, jó ízű.
 fél kg liszt
gyors kovász
2 dl víz
1 dl tej
2 dkg élesztő
1 kk sikér
1 kk aszkorbítum
1 tk só
1 kk cukor
1 ek olaj
Gyors kovász.
1 ek búzakorpát, 1 ek búzacsírát, 1 ek zabkorpát,3 ek sima lisztet, 1 dl langyos vízzel, 1 dekányi élesztővel,1 kk cukorral elkevertem.
 Meleg helyen pihent, amíg megindult.
Úgy egy fél óra múlva kikérezkedett az edényből, amibe raktam. 
Áthelyeztem egy nagyobb műanyag tálba , még tettem bele 1 kanálnyi lisztet, jól összekevertem, letakartam és ment hideg helyre a spájzba.
Pihent másnap délutánig.
Dagasztás előtt fél órával meleg helyre tettem, hogy beinduljon.
Ő került még a kenyér alaphoz.
Kenyérsütő dagasztott, kelesztett.
Villanysütőbe,  sütőpapírral bélelt cseréptálba,gőzbe sült.


ITT AZ EREDMÉNY!


1 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nagyon szép lett a kenyered, látszik a bélzetén, hogy finom!
Én öregtésztával még nem próbáltam, de már készülök rá.