2012. november 16., péntek

Pavlova torta és habcsók!


Édesség hiányom volt! Kell a boldogság hormon!
Kéznél volt 4 db tojás fehérje!
Nem mindig kell a tojás fehérje a receptekbe.
Lefagyasztom őket kis celofán anyagú zacskókba.
Ráírom hány darab.
Sok összegyúlt már, püspökkenyérhez, vagy habcsókhoz használom fel őket.
Most habcsók és "Pavlova" torta készült belőle.
            RECEPT ÉS ELKÉSZÍTÉS
Egy tojásfehérjéhez 7 dkg cukor
A fehérjéket  egy csipet sóval habosra keverem, fokozatosan megy bele kanalanként a kristály cukor.
Ha már kemény, 2 tk étkezési keményítő kerül bele.
A továbbiakban gőz fölé rakom, és ott verem tovább, amíg jól átmelegszik.
Sütő papiros tepsibe 2 kört rajzoltam a papírra,  erre simítottam a masszából kb.. egy ujjnyi vastag kört.
A többi anyagból habcsók lett. 
A felébe diót tettem, nagyon pikáns,és kissé üreges lett a belseje, akár krémet is lehetne bele rakni, vagy pudingot. 
Sajnos a habcsókok hamar elfogytak, nincs kép.
Egy maradt, amit a Pavlova tetejére raktam.
A többit megettem!!!


            PAVLOVA TORTA

Az egyik  kerek lapot megkentem cseresznye dzsemmel (saját készítés és termés)
Rá a másik lap,megint dzsem és rá a habcsók. 
Így lett kis torony szerű, egyszemélyes tortám.
Most spray tejszínhab  volt itthon, azt nem kentem rá a dzsemre,hozzá raktam fogyasztáskor.
           
            










4 megjegyzés:

Jutus írta...

Hűűű ez nagyon finom lehetett!!!:))

Olgis írta...

Igen , nagyon pikáns és finom!Üdv,Olgis.

tücsi írta...

Imádom ezt az édességet, nagyon finom!!!:))

Olgis írta...

Én is imádom!